MCL entree ziekenhuis.

Zorg

Medisch Centrum Leeuwarden

Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) gebruikt Spark Narrowcasting om haar patiënten, bezoekers en medewerkers te informeren en te betrekken. MCL is het vierde ziekenhuis in Friesland wat gebruikmaakt van onze narrowcasting. Hier kunnen we alleen maar trots op zijn. 

Meer informatie

Meer

MCL. Gezien, gehoord, geholpen.

Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) is een topklinisch ziekenhuis in Leeuwarden en Harlingen, voor acute, hoogcomplexe én basiszorg in Friesland. Het ziekenhuis is gericht op onderzoek, onderwijs, innovatie en biedt uitzonderlijke zorg voor iedere individuele patiënt.

Een goede informatievoorziening
Het ziekenhuis richt zich met narrowcasting volledig op een effectieve en efficiënte informatievoorziening voor patiënten en bezoekers. Strategisch geplaatste narrowcasting-schermen op centrale locaties en poliklinieken zorgen voor de juiste boodschap op het juiste moment. Ter vervanging van alle oude schermen zijn er LG-schermen met geïntegreerde webOS-player geïnstalleerd. Om een optimale beleving te garanderen, is het juiste formaat, de montagepositie, lichtopbrengst en kijkafstand van schermen zorgvuldig in overweging genomen.

De communicatieafdeling van MCL verzorgt de informatie op de schermen. De inhoud kan hierbij verschillen per scherm en locatie. Je kunt je voorstellen dat er bij de spoedeisende hulp andere informatie getoond wordt dan bijvoorbeeld op de polikliniek neurologie. Tegelijkertijd is er ook algemene informatie die voor iedereen relevant is. Daarom gebruikt de communicatieafdeling basiscontent om te tonen in het hele ziekenhuis en decentrale informatie die varieert afhankelijk van de afdeling. Voorafgaand aan de livegang is er een training gegeven, zodat er voldoende tijd was om alle content voor alle afdelingen in de gebruikersinterface in te richten. Nadat de installatie was afgerond, kon het MCL direct live met Spark Narrowcasting.

Slide-indelingen herkenbaar in huistijl
De slide-indelingen in de applicatie zijn in de huisstijl van MCL opgemaakt. De schermen tonen een uitgebreide selectie aan content, waaronder instructievideo's, informatie over gezondheidsonderwerpen, wachttijden, nieuws en algemene mededelingen om patiënten, bezoekers en medewerkers te informeren en te betrekken. Om patiënten op de hoogte te houden van de wachttijden, maakt MCL gebruik van onze uitlooptijdenmodule. Wanneer er sprake is van vertraging bij een spreekuur, wordt dit weergegeven op narrowcasting en is de patiënt hiervan direct op de hoogte. Hierdoor hoeft er geen navraag meer gedaan te worden bij de baliemedewerkers, wat meer tijd oplevert voor de zorg. Het ontwerp van de slide-indeling is zo opgebouwd dat de ruimte waar uitlooptijden worden getoond schaalbaar is, zodat er voldoende ruimte is en andere content duidelijk leesbaar blijft op het scherm. De volgende stap is om de koppeling met het elektronisch patiëntendossier (EPD) te realiseren om het beheer nog efficiënter te laten verlopen. 

Bevindingen MCL
Erik Kofman (communicatieadviseur) en Arjen Guit (communicatiemedewerker)
“We zijn erg blij met het nieuwe systeem van Spark. De weg naar livegang hebben we als zeer prettig ervaren. Geregeld overleggen om gezamenlijk de voortgang in het project te bewaken, wat resulteerde in een vlekkeloze installatie in ons ziekenhuis. Het MCL beschikt nu over een mooie oplossing met nieuwe content, waarmee we onze patiënten en bezoekers goed kunnen informeren en betrekken. Het systeem van Spark werkt erg prettig en biedt legio mogelijkheden. Zo kunnen ook polimedewerkers eenvoudig wachttijden toevoegen in de uitlooptijdenmodule. Nu de implementatie heeft plaatsgevonden, kan het MCL zich richten op de doorontwikkeling van het systeem.”

Meer informatie

Call to action Demo

Zorg voor een doelgerichte informatievoorziening

Vraag gratis demo aan

Lees onze andere casussen

Ben jij onze volgende Sparker?

Neem contact op