ICON

Health Sciences

ICON

Voor het versterken van de interne communicatie maakt ICON in haar onderzoekscentrum gebruik van Spark Narrowcasting. Medewerkers worden geïnformeerd over onderzoek- en bedrijfsinformatie, activiteiten, planningen en nieuws.

Meer informatie

Meer

Zo houden we collega's op de hoogte

Goede medicijnen maken het leven van patiënten beter. Hiervoor is veel onderzoek nodig. Bij ICON bestuderen ze het effect en eventuele bijwerkingen van zo’n nieuw medicijn. Jaarlijks doen in Nederland ongeveer 2.000 mensen mee aan geneesmiddelenonderzoek in onderzoekscentra. Alleen al in Nederland zijn er ruim 1.000 medewerkers: artsen, onderzoekers, verpleegkundigen en laboranten. ICON heeft al ruim 35 jaar ervaring met geneesmiddelen-onderzoek in Nederland.

Het project
Op de diverse verdiepingen van de geavanceerde onderzoekskliniek in Groningen zijn op strategische plaatsen informatieschermen geïnstalleerd, rekening houdend met goede lichtopbrengst en zichtbaarheid. Hierbij wordt gebruik gemaakt van LG Digital Signage schermen met interne webOS player. Narrowcasting wordt centraal en decentraal ingezet voor het tonen van uiteenlopende informatie.

ICON kan snel en eenvoudig organisatiebrede of afdelingspecifieke informatie afwisselen voor het bereiken van de juiste doelgroep. Medewerkers, artsen of onderzoekers krijgen een variatie aan content te zien, zoals interne (afdelings)updates, huishoudelijke mededelingen, vacature-alerts, het voorstellen van nieuwe medewerkers of jubilarissen.

Het design van de slide-indelingen is ontwikkeld in de huisstijl van ICON en houdt rekening met kijkafstand en leesbaarheid, waardoor de boodschap beter overkomt op de kijker. De slides worden dynamisch en met geanimeerde elementen weergegeven op de schermen om de interactie met de kijker te versterken.

Bevindingen ICON
Martine Bouwman (Senior Marketing & Communicatie Specialist)
De applicatie van Spark Narrowcasting werkt heel intuïtief, waardoor het niet veel tijd kost om berichten te plaatsen. Een aantal medewerkers in het onderzoekscentrum doet dit heel gemakkelijk zelf. Zo kunnen we snel schakelen. Vanuit de afdeling Marketing & Communicatie plaatsen we ook regelmatig berichten. Zo houden we onze collega’s in het onderzoekscentrum, die niet regelmatig achter hun laptop zitten, op de hoogte van wat er speelt.

Meer informatie

Call to action

Zorg voor een doelgerichte informatievoorziening

Neem contact met ons op

Lees onze andere casussen

Ben jij onze volgende Sparker?

Neem contact op