Canisius Wilhelmina Ziekenhuis entree.

Zorg

OLVG

OLVG, hét stadziekenhuis van Groot-Amsterdam, zet Spark Narrowcasting in op de hoofdlocaties Oost en West in Amsterdam. Patiënten en bezoekers van het ziekenhuis worden door de inzet van narrowcasting voorzien van oproepinformatie en zorggerelateerde berichtgeving om de wachttijd te verzachten.

Meer

Hét stadziekenhuis van Groot-Amsterdam

OLVG staat al ruim anderhalve eeuw midden in de samenleving van uniek Amsterdam. OLVG wil een sleutelrol vervullen in de verbetering van de gezondheid en zorg voor iedereen in de stedelijke omgeving. Voor een beter leven in een gezonder Amsterdam.

Het project
OLVG wilde de huidige inzet van narrowcasting naar een hoger niveau tillen. Gebruikersgemak en patiëntgerichtheid waren daarbij twee belangrijke uitgangspunten. OLVG maakt gebruik van LG webOS schermen. Deze schermen beschikken over een geïntergreerde player. Op de hoofdlocaties Oost en West zijn enkele poliklinieken en afdelingen voorzien van schermen. De narrowcasting schermen hebben verschillende afmetingen, afgestemd op de ruimte waar het scherm gebruikt wordt.  

Slide-indelingen
In de Spark applicatie staan slide-indelingen klaar geheel vormgegeven in de huisstijl van OLVG.  Gebruikers kunnen zo eenvoudig en snel informatie plaatsen op de schermen conform huisstijl. Zo krijgt de patiënt continu actueel ziekenhuis gerelateerde informatie te zien. De content die gemaakt wordt door het OLVG is gevarieerd, er wordt veel afgewisseld met beeld, video en tekst berichtgeving.

De aan- en uittijden van de schermen zijn afgestemd op de reguliere openingstijden van een afdeling of polikliniek. Afdelingen en poliklinieken kunnen dit heel makkelijk aanpassen aan de eigen situatie. Hiermee wordt onnodig aanstaan van de schermen voorkomen.

Koppelingen
OLVG maakt op een aantal afdelingen gebruik van de uitlooptijdenmodule van Spark. Het ziekenhuis gebruikt de module om patiënten inzicht te geven in de eventuele uitlooptijd van een behandelend arts op de polikliniek. Op de schermen kan een patiënt precies zien hoelang de wachttijd is. Patiënten weten zo waar ze aan toe zijn zonder aan de balie te hoeven vragen hoe lang de wachttijd nog is. De module maakt het beheer over uitlooptijden voor een baliemedewerker een stuk eenvoudiger.

Voor het weergeven van volgnummers in de apotheek wordt de koppeling met Apotheek Partners ingezet. Om de perfecte totaalbeleving te realiseren voor de patiënt in de apotheek, biedt Apotheek Partners de oplossing in de vorm van het volgnummersysteem Recept & Nummer. De oproepen worden zo rechtstreeks getoond op onze narrowcasting, strak vormgegeven in het design van een slide-indeling.

Op verzoek van OLVG hebben wij de regionale nieuws-feed van AT5 beschikbaar gesteld. Deze nieuwsrubriek kan nu indien gewenst onderdeel gaan uitmaken van de afspeellijst van de polikliniek of afdeling.

Bevindingen OLVG
Bianca Franken (senior communicatieadviseur) en Heleen de Zeeuw (communicatiemedewerker)
“De kracht van narrowcasting was ons al bekend. Content speelt een grote rol, maar de basis van een gebruiksvriendelijk systeem ontbrak. Spark bood ons daarvoor de juiste oplossing; een eenvoudig systeem dat toch voldoende mogelijkheden heeft om per afdeling of polikliniek patiëntgerichte informatie te kunnen bieden via een aantrekkelijke afspeellijst. Het contact met Spark is klant- en doelgericht en gaat snel. We zijn blij dat we snel konden implementeren en richten ons nu op de doorontwikkeling van narrowcasting in OLVG.”

 

Call to action

Zorg voor een doelgerichte informatievoorziening

Neem contact met ons op

Lees onze andere casussen

Ben jij onze volgende Sparker?

Neem contact op